Type felles samling: | Tidspunkt: | Arbeidsoppgaver: | Tilstede: |
Gruppesamling. | 22/09-08, kl. 07:45-16:00. | Bestemte tema, og idémyldring over gjennomføring. | Ane, Ina, Ingrid og Malin. |
Veiledning med praksislærer | 25/09-08, kl. 14:00-15:00. | Samtale om tema og problemstilling | Ane, Ina, Ingrid og Malin. |
Veiledning med faglærere. | 26/09-08, kl. 13:30-14:15. | Fremlegging av tema og foreløpig problemstilling. | Ane, Ina, Ingrid og Malin. |
Gruppesamling | 02/10-08, kl. 14:00-15:00. | Samtale om gjennomføring og pensumlitteratur. | Ane, Ina, Ingrid og Malin. |
Gruppesamling | 06/10-08, kl.09:30-15:00. | Videre arbeid med problemstilling, fant kartleggingsprøver, satte opp møteplan for videre arbeid. | Ane, Ina og Ingrid |
Veiledning med Birgit | 07/10-08, kl.13:00-13:40. | Viderutvikling av problemstilling (NY!) og endring av innfallsvinkel på prosjektet. | Ane, Ina, Ingrid og Malin. |
Gruppesamling og veiledning via tlf | 08/10-08 kl.09:30-15:00 | Formulering av problemstilling, arbeid med prosjektplan. | Ina, Ingrid og Malin |
Gruppesamling | 13/10-08 09:30-15:00 | Omformulering av problemstilling og videreutvikling av prosjektplan. | Ane, Ina, Ingrid og Malin |
Gruppesamling og veileding via tlf | 14/10-08 09:30-16:30 | Laging av kartleggingsprøve og teori. | Ane, Ina, Ingrid og Malin |
Gruppesamling | 15/10-08 09:30-15:00 | Arbeid med teorigrunnlag og laging av intervju. | Ane, Ina, Ingrid og Malin |
Undervisning i praksisklassen | 16/10-08 08:00-15:00 | Gjennomførte kartleggingsprøven i praksisklassen | Ane, Ina, Ingrid og Malin |
Intervjuer med elever | 17/10-08 08:00-12:00 | Intervju med utvalgte elever fra klassen | Ane, Ina, Ingrid og Malin |
Gruppesamling | 20/10-08 09:30-17:00 | Gjennomgang av video-intervjuene | Ane, Ina, Ingrid og Malin |
Gruppesamling | 21/10-08 09:30-18:00 | Jobbing med teorigrunnlaget og laging av utkast til prosjektrapport. | Ane, Ina, Ingrid og Malin |
Gruppesamling og veiledning med praksislærer | 22/10-08 09:00-15:00 | Drøfting og metodekritikk. Veiledning med praksislærer. | Ane, Ina, Ingrid og Malin |
Samling i klasse og veiledning med Gry | 23/10-08 09:00-16:00 | Jobbing med teorigrunnlag, fremlegging av prosjekt for klasse og veiledning med Gry. | Ane, Ina, Ingrid og Malin |
Gruppesamling | 24/10-08 09:00-15:00 | Drøfting, gikk gjennom resultater | Ane, Ina, Ingrid og Malin |
Gruppesamling | 28/10-08 09:00-16:00 | Gjennomgang og korrigering av rettet prosjektplan. Skriving av sammendrag. | Ane, Ina, Ingrid og Malin |
Det jeg har fått ut av denne GLSM-perioden er at jeg har fått kjennskap til kartlegging som bruk i evaluering av elever og ser at det er et bra redskap, men og at det ikke fungerer alene. En ting som er viktig når det gjelder kartlegging er at man må være klar over hva man ønsker å kartlegge slik at man kan få svar på hvor eleven ligger faglig i henhold til måloppnåingen. Det å ikke tolke, tro og si ”det ser ut som om eleven har tenkt…. ” er veldig vanskelig, men vi har vært ”strenge” med oss selv og ikke (forhåpentligvis) tolket noe som helst. Forskningsmetoder er noe jeg har fått mer kjennskap til, både kvalitative og kvantitative metoder.
Vi har fungert godt som gruppe og utfyller hverandre slik at vi kan få i gang gode diskusjoner for så å komme til enighet. Oppgaven har vi jobbet sammen med i fellesskap. Vi har vært hjemme hos hverandre og startet hver dag med en god frokost. Arbeidet har vært strukturert og vi har hatt plan for hva som skulle bli gjort hver dag. For det meste har vi vært effektive og jobbet godt sammen.
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar